Galerie - Pełna Kultura Bielsko-Biała

Dom Kultury Włókniarzy

Galerie Konfrontacje plastyczne młodych twórców - finisaź

. Dom Kultury Włókniarzy zaprasza: Konfrontacje plastyczne młodych twórców - finisaź
Konfrontacje plastyczne młodych twórców - finisaź

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury Włókniarzy

Galerie Przeglądowa Wystawa Fotografii Beskidzkiego Towarzystwa Fotograficznego 2015

. Dom Kultury Włókniarzy zaprasza: Przeglądowa Wystawa Fotografii Beskidzkiego Towarzystwa Fotograficznego 2015

 

17czerwca  godz. 18.oo                                   „  – 2015”

                                                                              wstęp wolny

 

 

Przeglądowa Wystawa Fotografii Beskidzkiego Towarzystwa Fotograficznego 2015

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury Włókniarzy

Galeria Bielska BWA

Galerie Jarosław Koziara: Land art

Jarosław Koziara, Swobodny przepływ, land art na granicy polsko-ukraińskiej, 2010. Galeria Bielska BWA zaprasza: Jarosław Koziara: Land art

Wystawa fotografii dokumentujących najciekawsze realizacje land artu lubelskiego artysty Jarosława Koziary, stworzone w ciągu ostatnich kilkunastu lat, m.in.: monumentalnych, wielkopowierzchniowych – niekiedy 100-hektarowych obrazów ziemnych, zmieniających się w zależności od pory roku, formowanych m.in. na łąkach w Janowcu nad Wisłą (od 2001), na terenach granicznych między Polską a Ukrainą (2010), na lotnisku w Świdniku (2014), a także obrazy land artu w kamieniołomie w Kazimierzu nad Wisłą, czy też instalacje z Roztoczańskiego Parku Narodowego (2014) i Parku Krajobrazowego Podlaski Przełom Bugu (2015).

Jarosław Koziara urodził się w 1967 roku w Jędrzejowie. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom na Wydziale Grafiki w Pracowni Plakatu Macieja Urbańca. Jest twórcą działającym w wielu obszarach sztuk wizualnych, grafikiem, scenografem, twórcą land artu, performerem. Jest autorem kilkuset okładek do płyt, książek, plakatów, znaków graficznych. Stworzył kilkadziesiąt scenografii teatralnych (m.in. dla Teatru Wielkiego w Warszawie, a także dla widowisk oraz wydarzeń plenerowych i telewizyjnych: Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Męskie Granie.

wernisaż: 14 maja, godz. 17.00
Druga część wystawy zostanie zaprezentowana w Willi Sixta w czasie Nocy Muzeów w sobotę 14 maja w godz. 18.00 – 21.00

Jarosław Koziara: Land art
miejsce: Klubokawiarnia Aquarium
BiletyWstęp wolny
Galeria Bielska BWA

Galerie Artur Trojanowski: Emanacje

Artur Trojanowski, Emanacje. Galeria Bielska BWA zaprasza: Artur Trojanowski: Emanacje

Wystawa najnowszych obrazów Artura Trojanowskiego jest efektem poszukiwań i inspiracji artysty w dziedzinie malarstwa pejzażowego, ukazuje odchodzenie twórcy od tradycyjnych form przedstawiania otoczenia, proponując ciekawe, bardzo osobiste, obcowanie z formą obrazu – pełnego nieostrych kształtów, z zawartą w nim pulsującą, narzucającą pewien rytm energią, obrazu będącego bardziej powidokiem niż fragmentem konkretnej rzeczywistości.
Zastosowana w obrazach technika malarska, przypominająca grafikę komputerową z jej charakterystycznym rozpikselowaniem, daje efekt rozwarstwienia, wielowymiarowości, wychodzenia poza ramy obrazu, nieustającej – tytułowej – emanacji.

Artur Trojanowski urodził się w 1968 roku w Łodzi. Studiował na Wydziale Edukacji Wizualnej w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi (1988–1993); dyplom uzyskał w Pracowni Grafiki Warsztatowej u prof. Tomasza Chojnackiego (1993 ) oraz z malarstwa w pracowni prof. Jacka Bigoszewskiego.
Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, realizacjami wideo oraz działaniami w przestrzeni miejskiej. Założyciel jednoosobowej grupy interwencyjnej Art. Spożywcze oraz Pracowni Antyreklamy. Obecnie mieszka i pracuje w podkrakowskiej Lanckoronie.

W Galerii Bielskiej BWA malarstwo Artura Trojanowskiego prezentowane było w 2014 roku na 8. Wystawie Kuratorskiej Bielskiej Jesieni pt. Nie-widoki. O pejzażu współcześnie. Kuratorka wystawy Jolanta Ciesielska zaprosiła wówczas do udziału w wystawie kilkunastu malarzy w sposób nowatorski przedstawiających pejzaż.

wernisaż wystawy: 25 maja, godz. 18.30

16 czerwca godz. 18.00 - oprowadzenie po wystawie przez artystę i promocja najnowszego albumu

Artur Trojanowski: Emanacje

Biletywg cennika
Galeria Bielska BWA

Galerie Ryszard Grzyb: Malarstwo jest ogrodem świata

Obrazy z lat dwutysięcznych
Ryszard Grzyb, Ostrokot, 2007. Galeria Bielska BWA zaprasza: Ryszard Grzyb: Malarstwo jest ogrodem świata

Wystawa prezentuje 40 prac olejnych Ryszarda Grzyba powstałych w latach 2000–2015.
– Obrazy przedstawiają samoloty odlatujące do nieznanych miejsc, czaszkę trzymaną w dłoniach, zwierzęta prawdziwe i zwierzęta fantastyczne, gołębie, dzięcioły stukające do bram nieba, wróble zamienione w haiku, upływ czasu i wieczną teraźniejszość, trwogę, nosorożce, portrety różnych osób, starą pracownię artysty, jotpegi, czyli obrazy inspirowane wydrukami komputerowymi, refleksję egzystencjalną, nostalgię, parawany, scenę z teatru okrucieństwa Artauda. Prawie zawsze tytuły są integralną częścią obrazów i nie można ich pominąć – pisze poetycko Ryszard Grzyb o 40 prezentowanych na wystawie obrazach.

Ryszard Grzyb urodził się w 1956 roku w Sosnowcu. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu oraz na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1979–1981). Dyplom uzyskał w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego. Członek legendarnej Gruppy, utworzonej przez sześciu malarzy z warszawskiej ASP (1982–1992). Artyści, nazywani Dzikimi, malowali krzykliwe, pełne barw, świadomie antyestetyczne obrazy. Ryszard Grzyb tworzył wówczas pełne ekspresji i zaangażowania społecznego prace na papierze. W latach 90. skupił się na malarstwie olejnym – na płótnach pojawiają się zwierzęta. Równolegle do malarstwa artysta tworzy poezję. Od wczesnej młodości uprawia karate, a obecnie biegi długodystansowe. W 2010 roku został laureatem Nagrody im. Jana Cybisa.

spotkanie z artystą: 25 maja, godz. 17.00
wernisaż: 25 maja, godz. 18.00

Ryszard Grzyb: Malarstwo jest ogrodem świata

Biletywg cennika
Galeria Bielska BWA

Galerie Prace z kolekcji sztuki Galerii Bielskiej BWA

Maria Pinińska-Bereś, Panna na fali

Wystawa jest kolejną prezentacją prac z kolekcji własnej. Ostatnią dużą wystawą było 50 obrazów z 2010 roku, na której znalazły się prace dwuwymiarowe: malarstwo oraz grafika i fotografia. Wystawa, zorganizowana w pięćdziesiątą rocznicę powstania galerii, pokazywała prace artystów związanych w różnym czasie z Galerią Bielską BWA, prezentujących tu wystawy indywidualne lub uczestniczących w wystawach zbiorowych, prace znanych artystów polskich lub artystów ważnych lokalnie, mających duży wpływ na miejscowe środowisko plastyczne. Wystawie towarzyszył album, w którym znalazło się ponad 100 reprodukcji prac oraz noty biograficzne artystów i bibliografia dzieł.

Od czasu jubileuszowej wystawy kolekcja galerii wzbogaciła się o 350 nowych prac – liczy obecnie 905 dzieł sztuki. Znaczącą część tych prac artyści podarowali galerii; duży zbiór pochodzi z zakupów finansowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Regionalne kolekcje sztuki współczesnej. Od kilku lat galerii udaje się także pozyskiwać sponsorów, którzy finansują zakup konkretnej pracy do kolekcji – do tej pory były to przede wszystkim obrazy finalistów Biennale Malarstwa Bielska Jesień.

Latem 2016 roku galeria pokaże nabytki z ostatnich pięciu lat: malarstwo, rzeźbę, grafikę, rysunek i fotografię.

Wśród prezentowanych prac znajdziemy nazwiska ważnych artystów polskich, jak: Jan Dobkowski, Mirosław Filonik, Aneta Grzeszykowska, Ryszard Grzyb, Koji Kamoji, duety Kijewski / Kocur i Kowalski / Janiak, Zofia Kulik, Andrzej Lachowicz, Zbigniew Libera, Robert Maciejuk, Jarosław Modzelewski, Włodzimierz Pawlak, Maria Pinińska-Bereś, Zbigniew Rogalski, Marek Rogulski, Jacek Sempoliński, Paweł Susid, Ewa Zawadzka oraz zagranicznych: Eduard Ovčáček i Jiří Surůvka. Spora grupę tworzą obrazy laureatów nagród i wyróżnień Biennale Malarstwa Bielska Jesień. Bielskie środowisko plastyczne w grupie nowych nabytków reprezentowane jest rzeźbami lub obiektami Tamary Berdowskiej, Leszka Oprządka i Joanny Żochowskiej, fotografiami Andrzeja Batury, Joanny Chudy i Karoliny Tyrny, obrazami Kariny Czernek, Dariusza Fodczuka, Joanny Rzeźnik, Ewy Surowiec Butrym, Aguli Swobody, Ewy Wąsikiewicz-Wolnickiej i Janiny Wiciejewskiej-Pochopień.

wernisaż: 23 czerwca, czwartek godz. 18.00

Prace z kolekcji sztuki Galerii Bielskiej BWA
Aneta Grzeszykowska. Galeria Bielska BWA zaprasza: Prace z kolekcji sztuki Galerii Bielskiej BWA

Biletywg cennika
Galeria Bielska BWA

Galerie Iza z Lasu: Kółka

wystawa w klubokawiarni Aquarium
Izabela Osadnik, Kółko. Galeria Bielska BWA zaprasza: Iza z Lasu: Kółka

Iza z Lasu to pseudonim artystki, która maluje obrazy nazywając je Kółka – zgodnie z tym, co przedstawiają. Malowane techniką olejną na specjalnie zagruntowanym podłożu, są zapisem emocji wyrażanych kolorem. Poza wielkim walorem dekoracyjnym mają bogate znaczenie, związane z symboliką koła, figury doskonałej.

Artystka jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Architektury Wnętrz. Zainteresowana prostymi formami. Tworzy z tego, co jej najbliższe, przede wszystkim z drewna, liści, wełny, naturalnych tkanin.

Zamieszkała na polanie w Lesie. Po paru latach zaczęła odczuwać brak dynamiki. Cisza, spokój... brak punktu, który przykułby uwagę. Niby wszystko się zmienia, ale w codzienności niezauważalne. Ten stan wytworzył potrzebę koloru i ruchu. Zaczęły powstawać obrazy – kolorowe Kółka, które są poszukiwaniem... Nigdy nie wie jakie powstanie, zaczyna malować i szuka kolorów. Zestawienie jest nastrojem, emocją, odkrywaniem czegoś, co zaskakuje, co ją zaskoczy a zarazem dążeniem do doskonałości...

wernisaż: 23 czerwca, czwartek, godz. 19.00

Iza z Lasu: Kółka

miejsce: klubokawiarnia Aquuarium
Biletywg cennika
Galeria Bielska BWA

Galerie Noc Świętojańska w Galerii Bielskiej BWA

Iza z Lasu, Kółko. Galeria Bielska BWA zaprasza: Noc Świętojańska w Galerii Bielskiej BWA

W Noc Świętojańską Galeria Bielska BWA zaprasza na wernisaże dwóch wystaw: wybranych dzieł ze swojej Kolekcji sztuki oraz malarstwa artystki tworzącej pod pseudonimem Iza z Lasu, a także na koncert w plenerze zespołu Czerwie - niezależnej polskiej formacji prezentującej alternatywne dźwięki z pogranicza folku, etno, sceny absurdu, teatru i filmu, oraz na projekcję filmu TACTUM - elements of dance w reż. Krzysztofa Stasiaka, ukazującego taniec w śląskiej scenerii.

Program Nocy:

- 18.00 - otwarcie wystawy Prace z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA

- 19.00 otwarcie wystawy Izy z Lasu Kółka (Klubokawiarnia Aquarium)

- 20.00 - koncert zespołu Czerwie (plac obok Galerii Bielskiej BWA, wstęp wolny)

- 22.00 - projekcja filmu TACTUM - elements of dance w reż. Krzysztofa Stasiaka (klubokawiarnia Aquarium).

Noc Świętojańska w Galerii Bielskiej BWA

BiletyWstęp wolny
Galeria Bielska BWA

Galerie Jak hodować dzikie, samotne, nieżądlące pszczoły zapylające?

. Galeria Bielska BWA zaprasza: Jak hodować dzikie, samotne, nieżądlące pszczoły zapylające?

Opowieść Jacka Proszyka o dzikich samotnych pszczołach zapylających nawiązuje do hotelu dla pszczół, wykonanego przez artystę Jarosława Koziarę i wolontariuszy Klubu Gaja w ramach akcji Ekodzieło na skwerze przy Galerii Bielskiej BWA w maju 2016 roku.

Jak hodować dzikie, samotne, nieżądlące pszczoły zapylające?

BiletyWstęp wolny
Galeria Bielska BWA

Galerie Nie taki smok straszny, jak go malują

warsztaty na Dzień Dziecka
. Galeria Bielska BWA zaprasza: Nie taki smok straszny, jak go malują

Z okazji Dnia Dziecka galeria zaprasza dzieci i młodzież na plenerowe warsztaty artystyczne. Motywem głównym wydarzenia będzie postać legendarnego, mitycznego smoka. Latające, ziejące ogniem stworzenia zaludniają licznie bajki i legendy, niejednokrotnie budząc postrach ludzi, którzy wchodzą im w drogę. Podczas warsztatów uczestnicy oswoją postać groźnego zwierzęcia, tworząc wspólnie na placu przy Galerii Bielskiej BWA, przy użyciu tektur, papierów, materiałów recyklingowych, wizerunek pozytywnego, kolorowego i przyjaznego smoka. Udział w warsztatach jest bezpłatny. W przypadku niepogody warsztaty odbędą się wewnątrz galerii.

Prowadzenie warsztatów – Małgorzata Krzempek

Nie taki smok straszny, jak go malują

BiletyWstęp wolny
Galeria Bielska BWA

Galerie Wystawa i charytatywna aukcja dzieł sztuki

fot. ze strony Galerii Bielskiej BWA, http://www.galeriabielska.pl/?d=details&sek=&idArt=2371. Galeria Bielska BWA zaprasza: Wystawa i charytatywna aukcja dzieł sztuki

Wybitni polscy artyści ofiarowali swoje prace na charytatywną aukcję dzieł sztuki, która odbędzie się w Galerii Bielskiej BWA. Dochód z niej zostanie przeznaczony na koszty związane z poszukiwaniami Bruno Muschalika, Polaka zaginionego w północnych Indiach, oraz innych potrzebujących znajdujących się na liście zaginionych. Bruno Muschalik, młody zabrzanin, zaginął w okolicach Manikaran, w stanie Himachal Pradesh. Ostatni raz widziano go 8 sierpnia 2015 roku. Szukają go rodzina i przyjaciele. Jego ojciec, znany fotograf i nauczyciel akademicki Piotr Muschalik, kilkakrotnie był już w Indiach, a także w Izraelu, gdzie prowadził jeden ze śladów.

Impreza odbędzie się 18 czerwca. Podczas aukcji zaplanowano koncert.
godz. 10.00 – 18.00 – ekspozycja
godz. 18.00 – koncert-niespodzianka i aukcja

Prace przeznaczone na aukcję umieszczone będą również w wirtualnej galerii na stronie internetowej galerii pod adresem galeriabielska.culturalspot.org/exhibit/helpfindbruno-przyjaciele-na-pomoc/PgJynafrNSHjKA.

Aukcja prowadzona będzie poprzez licytacje w galerii i telefoniczne. W galerii aukcję poprowadzi dyrektor Teatru Polskiego Witold Mazurkiewicz.

Organizator aukcji – Forum Organizacji Pozarządowych Działających na rzecz Osób Niepełnosprawnych, Chorych i Ich Rodzin Pod Nazwą Razem.

Wystawa i charytatywna aukcja dzieł sztuki

BiletyWstęp wolny
Galeria Bielska BWA

Galerie To-tem, to-ja, to-my

letnie warsztaty artystyczne
Stanley Park Totem, fot. Scott L. Robertson . Galeria Bielska BWA zaprasza: To-tem, to-ja, to-my

Cykl letnich warsztatów artystycznych, podczas których dzieci i młodzież stworzą wspólnie kilka rozbudowanych form – rzeźb, odwołujących się symboliką do plemiennych totemów reprezentujących w różnych kulturach grupy i społeczności. W pierwszym tygodniu uczestnicy wykonają konstrukcję i pomalują jej detale, w drugim skupią się na wzbogaceniu jej o różne formy, elementy i dekoracje. Warsztaty zakończą się wspólną inscenizacją zbudowaną i odegraną wokół powstałych monumentów. Prowadzenie: Małgorzata Krzempek. Warsztaty skierowane do dzieci od 7. roku życia.

I tydzień - 4-8 lipca, godz. 10.00-12.00

II tydzień - 11-15 lipca, godz. 10.00-12.00

koszt warsztatów: jeden tydzień – 45 zł, cykl 2-tygodniowy – 90 zł, pojedyncze zajęcia – 10 zł

liczba uczestników ograniczona, zapisy w sekretariacie galerii, osobiście i telefonicznie do 1 lipca (pon.-pt., 8.00-16.00, tel. 33 812 58 61) lub mailowo: info@galeriabielska.pl

To-tem, to-ja, to-my

Bilety90, 45, 10 zł
Galeria Bielska BWA

Bazyl

Galerie Kobieta - moje spojrzenie

z cyklu BTF preznetuje
. Bazyl zaprasza: Kobieta - moje spojrzenie

Fotografie Kazimierza Skowrona, zajmującego się aktem i portretem.

Kobieta - moje spojrzenie

BiletyWstęp wolny
Bazyl

Dom Kultury w Wapienicy

Galerie Finisaż wystawy prac plastycznych

Dom Kultury w Wapienicy, fot. Paweł Sowa. Dom Kultury w Wapienicy zaprasza: Finisaż wystawy prac plastycznych

Finisaż wystawy prac plastycznych - dzieci z kółek plastycznych Akwarela I i II, Tęczowy świat I i II pracujących pod kierunkiem instruktora-plastyka Aliny Chałupniak-Bednarskiej oraz wystawa prac kółka modelarstwa kartonowego i plastikowego - instruktor Tadeusz Duda.

Finisaż wystawy prac plastycznych

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury w Wapienicy

Dom Kultury w Olszówce

Galerie Pocztówka z Bielska-Białej

. Dom Kultury w Olszówce zaprasza: Pocztówka z Bielska-Białej

Otwarcie wystawy, rozdanie nagród.

Pocztówka z Bielska-Białej

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury w Olszówce

Spółdzielcze Centrum Kultury BEST

Galerie Bielsko-Biała fascynuje

. Spółdzielcze Centrum Kultury BEST zaprasza: Bielsko-Biała fascynuje

Od 1 lipca do 8 września trwa konkurs fotograficzny otwarty dla wszystkich fotografujących. Każdy z autorów może nadesłać 1-3 prac, szczegółowe informacje na www.sckbest.pl.

 

Bielsko-Biała fascynuje
BiletyWstęp wolny
Spółdzielcze Centrum Kultury BEST

Galeria Fotografii B & B

Galerie Krzysztof Wojnarowski: Między Mnichem a Szatanem. Tatrzańskie światłocienie

Wernisaż połączony z prelekcją autora, która pokazuje historię fotografii tatrzańskiej od pierwszej połowy XIX w. po czasy współczesne, odbędzie się 3 czerwca o godz. 18.00.
Krzysztof Wojnarowski: Między Mnichem a Szatanem. Tatrzańskie światłocienie, Przebudzenie. Galeria Fotografii B & B zaprasza: Krzysztof Wojnarowski: Między Mnichem a Szatanem. Tatrzańskie światłocienie

Wystawa fotografii Krzysztofa Wojnarowskiego Między Mnichem a Szatanem. Tatrzańskie światłocienie to swoisty eksperyment z pogranicza impresji oraz fotoreportażu. Wszystkie fotografie w tym cyklu powstały w czasie zaledwie kilku godzin, wieczorem 21 września oraz wczesnym rankiem 22 września 2013 roku, i są próbą uchwycenia emocji towarzyszących niezwykłemu i niepowtarzalnemu spektaklowi światła i cienia. To również wyprawa na granicy dwóch światów – jasności i mroku, twardości granitu i zwiewności śnieżnego puchu, ulotności pędzonych wiatrem chmur i pozornej wieczności tatrzańskich turni, ale także wyprawa duchowa na pograniczu odwiecznych przeciwieństw, które leżą u podstaw istnienia wszechświata.

Mnich i Szatan to nazwy tatrzańskich szczytów. Fotografie Wojnarowskiego powstały w rejonie Koprowego Wierchu, czyli niemal dokładnie między tymi dwoma szczytami. Topograficzny opis mógłby w zasadzie służyć jako podsumowanie wystawy, byłby to jednak opis dalece niepełny. Fotograficzna opowieść Wojnarowskiego jest poszukiwaniem raju utraconego, odkrywaniem, ale też kreacją świata, który wydaje się już nie istnieć. Nadzwyczaj intensywna działalność człowieka w Tatrach w dużym stopniu zmieniła charakter tych gór. Miejsca niegdyś dzikie i odludne stały się celem masowych wycieczek, sieć znakowanych szlaków oplotła góry gęstą pajęczyną, a prawie wszystkie tatrzańskie ściany ujarzmiono systemem szczegółowo opisanych dróg wspinaczkowych. Niemal każdy metr kwadratowy tego obszaru został zbadany i sfotografowany – w niektórych przypadkach dziesiątki tysięcy razy. Czego więc szuka fotograf na tak jałowej ziemi? Na to pytanie autor stara się odpowiedzieć swoimi fotografiami.

Parafrazując tytuł znakomitej wystawy Pawła Opalińskiego Krajobraz minimalny, fotogramy Wojnarowskiego można by nazwać krajobrazem maksymalnym – są one zachwytem nad magią realnego, surowego piękna górskiego świata. Autor w pełni świadomie stosuje dość tradycyjne środki wyrazu, doskonale zdając sobie sprawę z ich częściowego wyeksploatowania na przestrzeni dziejów fotografii. Uważa jednak, że środki te nie są bezużyteczne, a wręcz przeciwnie – czekają na ponowne odkrycie. Nie tylko jednak same środki. Zdaniem autora, Tatry też czekają na ponowne odkrycie.

Na górskich fotografiach Wojnarowskiego prawie nigdy nie zobaczymy ludzi – góry jawią się nam jako terra incognita; potężne urwiska przyprószone pierwszym śniegiem, jakby nigdy wcześniej nieoglądane przez człowieka, ciemny zarys stawu majaczący w mrocznej otchłani, nietknięty ludzką stopą śnieżny puch skrzący się w promieniach słońca, które tylko na kilka sekund przebiło się przez gęstą zasłonę chmur.

Ani czas, ani miejsce nie zostały przez autora wybrane przypadkowo: jego ulubione rejony to okolice Szerokiej Jaworzyńskiej, Młynarza, Kamienistej i Grani Baszt, pory roku: jesień, zima i wczesna wiosna. Zwykle fotografuje tuż przed zachodem słońca, przed świtem i krótko po wschodzie, często w bardzo niestabilnych warunkach atmosferycznych. Próbuje odnaleźć zaginiony świat, który zgodnie z nieubłaganą i brutalną logiką współczesnej cywilizacji technicznej już dawno nie powinien istnieć.

Pojęcie raju utraconego nie jest dla Wojnarowskiego naiwnym wyobrażeniem niemożliwej do osiągnięcia szczęśliwości, ale stanem wewnętrznej równowagi i poczucia harmonii z wszechbytem, który to stan jest według niego dostępny niemal dla każdego, kto potrafi zanurzyć się w Naturze i poczuć się jej częścią. 

Tekst z katalogu do wystawy 

Krzysztof Wojnarowski: Między Mnichem a Szatanem. Tatrzańskie światłocienie

BiletyWstęp wolny
Galeria Fotografii B & B

Galerie Anna Wolska: Nie-pamięć

Anna Wolska: Nie-pamięć . Galeria Fotografii B & B zaprasza: Anna Wolska: Nie-pamięć

Pamięć jest podstawowym nośnikiem naszej tożsamości. Pamięć osobnicza umożliwia nam odnalezienie się w codzienności i funkcjonowanie w niej. W makro skali dzięki pamięci zbiorowej możemy korzystać nieprzerwanie z doświadczeń minionych pokoleń: języka, kultury, nauki, czy historii. Jednocześnie pamięć jest zjawiskiem czysto subiektywnym, łatwym do manipulacji stając się narzędziem do uprawiania polityki i modelowania społeczeństw. 

Moim punktem wyjścia do powstania tego projektu była książka Tu byliśmy - Tadeusza Rolke i Simona Schama, którą miałam okazję przeczytać kilka lat temu. Pozycja ta zarówno w treści jak i warstwie wizualnej odnosi się do poczucia straty i nieobecności narodu żydowskiego w powojennym krajobrazie Polski. Książka ta stała się dla mnie katalizatorem i skłoniła mnie do podjęcia przeze mnie kilka lat temu poszukiwań i głębszej analizy rodzinnych opowieści. Zawiodła mnie między innymi do pozostałości Pałacu Ossolińskich w Rejowcu czy na Podlasie do Drohiczyna. Moja fotograficzna podróż z czasem zaczęła wzbogacać się o historie usłyszane od spotykanych przypadkiem ludzi. To przeświadczenie, że każdy z nas jest nośnikiem określonej pamięci stanowiło początek moich świadomych poszukiwań i dokumentacji fotograficznej miejsc, które uległy degradacji czy zapomnieniu. Od strony fotograficznej w sposób szczególny interesuje mnie wpływ czasu na materię oraz zmiana ludzkiego postrzegania danego miejsca wraz z zacieraniem się jego pierwotnego znaczenia. Jednocześnie stawiam sobie pytanie, na ile przedmiot, czy miejsce może być nośnikiem pamięci? Podsumowując, ten szereg problemów, które próbuję uchwycić przy pomocy fotografii można zamknąć w jednym określeniu - „doświadczanie przeszłości”.

 

Na wystawie prezentuję zdjęcia z bardzo różnych miejsc w Polsce - Bieszczad, Lubelszczyzny, Podlasia, Kaszub, Roztocza, Mazur, Pomorza jak również Warszawy i okolic. Poszczególne zdjęcia prezentowane na wystawie tworzą grupy obrazów. To uporządkowanie jest celowym zabiegiem opartym o poszukiwanie pewnych analogii, czy to w zakresie treści obrazu, czy tylko pewnego pozornego podobieństwa. Dzięki temu fotografie zyskują swój własny auto komentarz, drugie dno, które pozostawiam odbiorcom jako zagadkę do rozwikłania. Przykładem może być chociażby porównanie zdjęcia przedstawiające fragment samochodu, który przez dawnego właściciela został zabezpieczony folią. Zdjęcie to wykonałam obok mojej pracowni, na zamkniętym podwórku w rejonie ulicy Płockiej w Warszawie. Właściciel pojazdu - starszy pan, aby uchronić folię przed zerwaniem, ułożył na dachu starego poloneza kilka cegieł oraz stare , zużyte chodaki. Tak „udekorowany samochód” jawił się niczym surrealistyczna ozdob” z zaczarowanego podwórka i wszystko razem zaczęło nabierać zupełnie nowego sensu, została bowiem zmieniona funkcja i cel użycia obiektów. Jednocześnie wskutek naturalnej śmierci właściciela tego pojazdu, ten zafoliowany samochód zaczął żyć własnym życiem wyznaczanym przez rytm deszczu, śniegu, wiatru i oczywiście czasu. Stał się niemą pamiątką po dawnym właścicielu - warszawskim taksówkarzu. Drugie zdjęcie stanowiące część dyptyku przedstawia fragment macewy z cmentarza w Narewce na Podlasiu. Macewa jako obelisk wykonana przez człowieka dla pamięci drugiej osoby i jednocześnie małe, polne kamyki ułożone na jej wierzchołku jako symbole tejże pamięci, a wszystko to zgodne z prawem dobrego uczynku dla zmarłych - micwy. Kamień dla martwych, kwiaty dla żywych. I trudno się nie zgodzić z tym zwyczajem, w którym czuć coś naturalnego, nie ma w tym zgrzytu, jak chociażby w poszarzałych starych plastikowych kwiatach, pozostawionych jeszcze w latach osiemdziesiątych na poniemieckich cmentarzach na Pomorzu czy Mazurach.

Takich zestawień na wystawie można odnaleźć więcej. Kolejnym przykładem jest zdjęcie przedstawiające Diabelski Kamień na Podlasiu. Ten narzutowy, polodowcowy głaz próbowałam przedstawić tak, jak rozumieli go dawni mieszkańcy tej okolicy, żyjący tu przed tysiącami lat. Żylasta faktura kamienia przypominająca fakturę ludzkiej ręki zdawała się być czymś organicznym, fragmentem większej istoty, która tylko przysnęła na chwilę i której potędze i chwale należy się szacunek. W opozycji do tego zdjęcia są zestawione fotografie przedstawiające wyschnięte koryto górskiego potoku, które z czasem zamieniło się w skalne osuwisko czy kurhany, które tworzą regularne formy i układy z kamieni, będąc pamiątką po dawnych ludach Pomorza.

 

Ktoś zapytał mnie kiedyś, dlaczego nie podpisuję tych zdjęć.. Myślę, że dookreślenie miejsca i sytuacji, obarczenie tego pisemnym komentarzem byłoby zbytnim stygmatyzowaniem całości projektu, gdzie treść zaczęłaby mieć przeważające znaczenie, zmieniając ten cykl zdjęć w zapis dokumentalny. Dla mnie w rejestracji tych wszystkich miejsc bardzo ważną rolę pełni dla nastroju, aura miejsca, którą próbuję uchwycić nie tylko przez zabiegi kompozycyjne, ale też przesunięcie całości akcentu na wartości plastyczne, które według mnie wspomagają działanie i odbiór przesłania zawartego w tych zdjęciach. Liczy się bowiem tylko czas, jego trwanie, upływ i brak.

Anna Wolska

 

 

Anna Wolska: Nie-pamięć

BiletyWstęp wolny
Galeria Fotografii B & B

Galeria Wzgórze

Galerie Galeria Wzgórze - stałe wystawy

Galeria Wzgórze, fot. Paweł Sowa. Galeria Wzgórze zaprasza: Galeria Wzgórze - stałe wystawy

Stała ekspozycja prac Wojciecha Gawora, Anny Lampke, Wojciecha Sikorskiego, Jerzego Wróblewsiego, Jerzego Dmitruka, Leszka Stańki, Grafiki Pavela Hlavatego, Alicji Kotwicz, Tadeusza Kantora, Wojciecha Kossaka, Eugeniusza Wańka, Adeli Wiśniewskiej, Ernesta ZAwady, Antoniego Liszki, Ryszarda Pielesza, Małgorzaty Jenty, Rafała Bojdysa i wielu innych. Kolekcja Dzieł Andrzeja Szewczyka, pejzaże Jerzego Dudy-Gracza.

Galeria Wzgórze - stałe wystawy
BiletyWstęp wolny
Galeria Wzgórze

Galerie Hulio Desmonta: Ukryte haitańskie o

Wystawa grafiki Eugenio D'Melona z Jamajki Autor W często zabawnych, absurdalnych lub ironicznych grafikach, zawiera subtelne, lecz mocne społeczne i polityczne komentarze. Urodzony w Hawanie w 1954 roku D'Melon wystawiał w kraju i zagranicą. Jego prace w tych wystawach wykraczają poza tradycyjne techniki grafiki; opierają się na montażu form, które produkuje, szukając zdjęć w magazynach, wycinając je dokładnie nożyczkami i wklejając je na papier Używa rzeczy biodegradalnych z recyklingu, D'Melon wyjaśnia swoje postmodernistyczne podejście, które obejmuje także odniesienie do znanych dzieł w historii sztuki. Zmieniam kontekst, przetwarzam na nowo obrazy, łącze jeden obraz z drugim i tworze nowy kontekst. Jeśli nie może znależć pewnych obrazów, których potrzebuje do kompozycji, tworzy je sam rysując, malując lub wycinając.

Hulio Desmonta: Ukryte haitańskie o
BiletyWstęp wolny
Galeria Wzgórze

Galerie Eugenio D'Melon: grafika

Autor W często zabawnych, absurdalnych lub ironicznych grafikach, zawiera subtelne, lecz mocne społeczne i polityczne komentarze.
Urodzony w Hawanie w 1954 roku D'Melon wystawiał w kraju i zagranicą.
Jego prace w tych wystawach wykraczają poza tradycyjne techniki grafiki; opierają się na montażu form, które produkuje szukając zdjęć w magazynach, wycinając je dokładnie nożyczkami i, wklejając je na papier, używa rzeczy biodegradalnych z recyklingu, D'Melon wyjaśnia swoje postmodernistyczne podejście, które obejmuje także odniesienie do znanych dzieł w historii sztuki .
- Zmieniam kontekst, przetwarzam na nowo obrazy, łącze jeden obraz z drugim i tworze nowy kontekst - mówi autor. - Jeśli nie może znależć pewnych obrazów, których potrzebuje do kompozycji, tworzy je sam rysując, malując lub wycinając.  

Eugenio D'Melon: grafika
BiletyWstęp wolny
Galeria Wzgórze

Galerie Magdalena Solich: malarstwo

Magdalena Solich: malarstwo. Galeria Wzgórze zaprasza: Magdalena Solich: malarstwo

Magdalena Solich urodziła się w 1989 roku w Toruniu. W latach 2008-2010 kształciła się w Policealnej Szkole Projektowania i Konfekcjonowania Odzieży w Toruniu. W 2010 roku rozpoczęła studia na kierunku Malarstwo na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 2015 roku uzyskała dyplom z malarstwa sztalugowego, wykonany pod kierunkiem prof. Lecha Wolskiego. W tym samym roku wykonała również w ramach dyplomu z malarstwa ściennego w internacie szkół GiLA w Toruniu malarstwo o wymiarach 4,20m x 2,60m i 2,40m x 2,60m.

Za dyplom - cykl obrazów Afirmacja życia i natury w roku 2016 uzyskała wyróżnienie - obrazy zostały wybrane do wystawy Dyplomy 2015 w CSW w Toruniu (wystawa wyróżnionych dyplomów absolwentów Instytutu Artystycznego oraz Instytutu Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa UMK w Toruniu) oraz nagrodę Stowarzyszenia Przyjaciół Wydziału Sztuk Pięknych UMK.

Dotychczas brała udział w kilkunastu wystawach zbiorowych i indywidualnych w Toruniu, Bielsku-Białej, Kowalewie-Pomorskim, Grudziądzu, Inowrocławiu i Włocławku.

Zajmuje się malarstwem i malarstwem ściennym. W jej malarstwie bardzo dużą wagę odgrywa kolor, inspiruje się głównie naturą.

Recenzje obrazów dyplomowych:
Dyplom Magdaleny Solich ma charakter bardzo osobisty i zindywidualizowany w zakresie formy plastycznej, łączy bowiem to co wynika ze świata myśli z tym co jest ekwiwalentem uczucia, czyli ekspresji i emocjonalności. Zachowując swą odrębność wynikającą z wolności wyboru formy twórczej wypowiedzi, świadomie łączy swą twórczość z tradycją polskiego koloryzmu.
prof. Lech Wolski

Autorka zapragnęła nadać swej rozsłonecznionej beztroskiej twórczości walor indywidualny, bardzo osobisty, radosny, pulsujący światłem i barwą, niegasnącą zmysłową wrażliwością na urodę świata. Tym samym zmierzyła się z twórczością polskich wielkich kolorystów, których przywołuje w swej pracy teoretycznej.
prof. Lech Wolski

Tytuł Afirmacja życia i natury w sposób symboliczny i abstrakcyjny zilustrowany jest na obrazach pani Magdaleny. Pozytywna energia wychodząca z obrazów działa na widza i nastraja optymistycznie. Afirmacja życia i natury oznacza pozytywny stosunek do istnienia, który wyraża Pani Magdalena w formie swoich prac malarskich energetycznym kolorem, czy lekkością pociągnięć pędzla Afirmacja życia to miłość do otaczającej nas rzeczywistości - ludzi, przyrody i ich wzajemnego współistnienia, tak jak współistnienie i przenikanie się form malarskich istnieje na obrazach dyplomowych autorki.
dr Iwona Szpak-Pawłowska

 

Magdalena Solich: malarstwo

BiletyWstęp wolny
Galeria Wzgórze

Galerie Za fasadą folkloru

Hsin-Hsien z Tajwanu, Różnorodne kultury wielu krajów i regionów? Zabawienie się folklorem, mieszając temperamenty, stroje i obyczaje? Efekt końcowy na serii barwnych fotografii ? - to właśnie jest projekt Za fasadą folkloru.
Za fasadą folkloru, fot. Szymon Nawrat, z archiwum Galerii Wzgórze. Galeria Wzgórze zaprasza: Za fasadą folkloru

Za fasadą folkloru to akcja fotograficzna mająca na celu podkreślenie trwałości folkloru i tradycji w świadomości społeczności polskiej, lokalnie – śląskiej i międzynarodowej. W pierwszej realizacji projektu zmierzamy do zastanowienia się nad kwestią wielokulturowości, tożsamości oraz integracji.

Współcześnie dochodzi do przemieszania standardów życia, różnorakich tradycji, co staje się trudnością dla zachowania jednorodnej kultury i swoistej narodowej odrębności. Zjawisko to jest zdecydowanie nieuchronne w wielu przestrzeniach życia, jednakże w projekcie zwrócono uwagę na możliwość zachowania odrębności, przy jednoczesnym poszanowaniu dla inności.

Na fotografiach przedstawiono przemieszanie teoretycznie przeciwstawnych prądów kulturowych, bowiem postacie wtłoczone zostały w scenerie przypisane ich kulturze, bądź uchwycone z przedmiotem kojarzącym się z ich narodowością, natomiast jedynym niepasującym elementem były polskie stroje ludowe. Dodatkowo ważnym aspektem była dla autorów projektu promocja Śląska oraz dobór różnorodnych polskich strojów regionalnych.

W zdjęciach wzięli udział cudzoziemcy z krajów takich jak: Hiszpania, Kazachstan, Chiny, Nigeria, Czarnogóra, Indie, Tajwan oraz Turcja.

Za Fasadą Folkloru to dość niezwykła inicjatywa, która w myśl przysłowia: cudze chwalicie, swego nie znacie - pokazuje folklor od nowej, nieznanej strony. Nagle własna kultura wydaje się być nie tylko interesująca, ale także warta pochwalenia się nią. 

autor zdjęć: Szymon Nawrat
pomysłodawczyni i koordynator projektu: Angelika Dobrzyńska

uczestnicy projektu:
Leti oraz Luis z Hiszpanii
Zauresh z Kazachstanu
KC Nwokoye z Nigerii
Allen z Chin
Tuğba, Sefa oraz Ali z Turcji
Somnath z Indii
Katarina z Czarnogóry

więcej o projekcie: https://www.facebook.com/ZaFasadaFolkloruBehindTheFacadeOfFolklore/

Za fasadą folkloru

BiletyWstęp wolny
Galeria Wzgórze

Galerie Ewa Kutylak: grafika

Ewa Kutylak: Wyspa mezzotinta. Galeria Wzgórze zaprasza: Ewa Kutylak: grafika

Artystka uprawia grafikę warsztatową, posługując się klasycznymi technikami graficznymi.
Bierze udział w wystawach grafiki w kraju i za granicą. Jest laureatką nagród, wyróżnień i stypendiów artystycznych.

Ewa Kutylak: grafika

BiletyWstęp wolny
Galeria Wzgórze

Klub Nauczyciela

Galerie Jacek Rybarkiewicz: Krajobraz piórkiem pisany

Klub Nauczyciela, fot. Paweł Sowa. Klub Nauczyciela zaprasza: Jacek Rybarkiewicz: Krajobraz piórkiem pisany

Wystawa rysunków Jacka Rybarkiewicza Krajobraz piórkiem pisany -  zabytkowa architektura Jaworza.

Jacek Rybarkiewicz: Krajobraz piórkiem pisany

BiletyWstęp wolny
Klub Nauczyciela

Regionalny Ośrodek Kultury

Galerie Kalendarze

Galeria w rogu

Prace studentów ASP w Katowicach.

Kalendarze
BiletyWstęp wolny
Regionalny Ośrodek Kultury

Galerie Anna Makać: Biblia Pauperum

Katalog wystawy przygotowany przez ROK. Regionalny Ośrodek Kultury zaprasza: Anna Makać: Biblia Pauperum

Autorką prac jest Anna Makać, która potrafi łączyć świętość ikon z religijnością i baśniowością obrazów na szkle. Pisze ikony od 25 lat.


Sztuką tworzenia ikon zainteresowałam się w trakcie studiów. Do ikonopisania przygotowały mnie zajęcia z technologii malarstwa i pozłotnictwa, a także praca dyplomowa na temat konserwacji ikony świętego Jerzego z przełomu XVIII i XIX wieku. Uczyłam się wówczas rzemiosła, teologię poznałam dużo później.

Na początku, jak każdy kto zaczyna, wykonywałam kopie, udowadniając sobie, że też tak potrafię. W tamtych czasach pisanie ikon nie było tak popularne, jak dziś. Nie było materiałów ani książek z reprodukcjami. Udało mi się zdobyć jedynie albumy rosyjskie. Najpierw tworzyłam więc kopie ikon rosyjskich. Nie było też internetu, który pozwala na kontakt z innymi ikonografami. Długo myślałam, że jestem chyba jedyną osobą na świecie, która zajmuje się tworzeniem takich prac.

Dopiero pod koniec lat 90. zaczęłam przywozić z Berlina albumy z ikonami innych szkół, na przykład etiopskimi czy koptyjskimi. Około 2011 roku odkryłam artystów ze szkoły lwowskiej, a wraz z nimi warsztaty ikonopisania w Nowicy. Pierwszy raz uczestniczyłam w nich w 2013 roku. Założenia programowe nowickich warsztatów bardzo mi odpowiadają, szczególnie tworzenie sztuki sakralnej współczesnymi środkami wyrazu.

Z jednej strony tworzę ikony zgodne z kanonem, który pomimo wyznaczania pewnych ram, pozwala na zachowanie własnego stylu. Z drugiej - prace, które tylko wypływają z inspiracji ikonami i pod względem technologii je przypominają. Są to moje własne interpretacje tematów religijnych, takich jak święci, Matka Boska, aniołowie. Wykorzystuję w swojej twórczości rozpoznawalne motywy.
Inspiruje mnie sztuka obrzeży świata prawosławnego - miejsc, w których klasyczne schematy ikonograficzne przenikają się ze sztuką ludową, takich jak Gruzja, Etiopia, zachodnia Ukraina, Rumunia, oraz religijna sztuka ludowa. Ponadto - rzeźby romańskie, religijna sztuka kolonialna Meksyku i Peru. Bratnią duszę artystyczną odnalazłam w Adamie Stalony-Dobrzańskim, zmarłym w 1985 roku prawosławnym twórcy witraży i polichromii. W sposób mistrzowski łączył klasyczny kanon ikonograficzny z własnym nowoczesnym stylem. Bliska jest mi również mniej poważna poetyka ilustracji dla dzieci.

Prace, które zaprezentuję na wystawie w Regionalnym Ośrodku Kultury w Bielsku-Białej, powstały obok głównego nurtu mojej twórczości - z potrzeby serca, jako ikony domowe, przeznaczone do prywatnego kultu, niepodlegające sztywnym regułom. Część z nich stanowi cykl Rycerzyki, ukazujący świętych jadących na różnych zwierzętach. Zamieszczone na pracach łacińskie napisy mają przywoływać tradycję średniowiecznych obrazów wotywnych prezentujących cuda świętych. Dzisiaj można powiedzieć, że czyta się je jak komiks. Jednocześnie jest to rodzaj Biblii pauperum, czyli Biblii w obrazkach dla osób niezbyt biegłych w łacinie. Przedstawione treści religijne ukazane są w prosty i jednoznaczny sposób.

Anna Makać
tekst ze strony: http://www.rok.bielsko.pl/aktualnosci.php?id=255

 

Anna Makać: Biblia Pauperum
BiletyWstęp wolny
Regionalny Ośrodek Kultury

Galerie Słoniki, żabki, koniki i samochodziki

. Regionalny Ośrodek Kultury zaprasza: Słoniki, żabki, koniki i samochodziki

Wystawa XI Międzynarodowego Konkursu na Zabawkę Tradycyjną, prace autorów z Polski i Słowacji.

Słoniki, żabki, koniki i samochodziki

BiletyWstęp wolny
Regionalny Ośrodek Kultury

Galerie Szkice na bibułce - prace prof. Michała Klisia

. Regionalny Ośrodek Kultury zaprasza: Szkice na bibułce - prace prof. Michała Klisia

Galeria w Rogu

Szkice na bibułce - prace prof. Michała Klisia
BiletyWstęp wolny
Regionalny Ośrodek Kultury

Galeria Akademicka ATH

Galerie prof. Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie dr hab. Grzegorz Mroczkowski: malarstwo

prof. Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie dr hab. Grzegorz Mroczkowski: malarstwo

BiletyWstęp wolny
Galeria Akademicka ATH

Ars Nova

Galerie Anna Wajda

Bielska Witryna Prezentacji Twórczości Artystycznej
Zdjęcie pracy artystki w załączeniu (akwaforta,akwatinta, Desiderium, 2015). Ars Nova zaprasza: Anna Wajda

Od 1 do 31 maja w Bielskiej Witrynie Prezentacji Twórczości Artystycznej swoje prace zaprezentuje Anna Wajda

Urodziła się 1982 roku w Bielsku-Białej. W 2008 r. ukończyła studia w cieszyńskim Instytucie Sztuki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, kierunek edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, specjalność grafika warsztatowa pod kierunkiem prof. Józefa Knopka. Obecnie, pracownik techniczny oraz doktorantka w Katedrze Grafiki w macierzystej uczelni. Tworzy jako grafik warsztatowy oraz ilustratorka książek dla dzieci. Swoimi pracami wyraża zachwyt nad dziełem stworzenia, natury i świata.

Ars Nova - galeria rzeźby, ceramiki, szkła artystycznego, Warsztaty ceramiki artystycznej dla dzieci, młodzieży i dorosłych, Kurs zawodowy ceramiki i organizacji pracowni, Warsztaty, kursy fusingu. 

Anna Wajda
BiletyWstęp wolny
Ars Nova

Galerie Teresa Sztwiertnia

Bielska Witryna Prezentacji Twórczości Artystycznej
Teresa Sztwiertnia. Ars Nova zaprasza: Teresa Sztwiertnia

Teresa Sztwiertnia ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydział Grafiki w Katowicach. Dyplom uzyskała w 1974 roku. Trzykrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki. Laureatka nagród i wyróżnień w konkursach. Wystawia w kraju i za granicą. Mieszka i pracuje w Bielsku-Białej.

Teresa Sztwiertnia
BiletyWstęp wolny
Ars Nova

Barometr Coffee & Bar

Galerie Anna Kucharska Szerokimi ulicami, Tokio, San Francisco, Londyn

Anna Kucharska Szerokimi ulicami, Tokio, San Francisco, Londyn. Barometr Coffee & Bar zaprasza: Anna Kucharska Szerokimi ulicami, Tokio, San Francisco, Londyn
Anna Kucharska Szerokimi ulicami, Tokio, San Francisco, Londyn
BiletyWstęp wolny
Barometr Coffee & Bar

Galerie Beata Bojda: Etno

9 prac Beaty Bojdy, edytorial ten pokazano w londyńskiej The Brick Lane Gallery.

Beata Bojda: Etno
BiletyWstęp wolny
Barometr Coffee & Bar

Gmina Bielsko-Biała

Galerie 12. Festiwal Miast Partnerskich - Maramures - People and Places

Wystawa fotograficzna artystów fotografików z Baia Mare
. Gmina Bielsko-Biała zaprasza: 12. Festiwal Miast Partnerskich - Maramures - People and Places

Wystawa gromadzi blisko 70 fotografii wykonanych przez autorów rumuńskich i węgierskich. Pokazuje ludzi, miasto i region. Celem wystawy jest promowanie miasta Baia Mare i marki Maramures – malowniczego historycznego regionu, położonego w północnej Rumunii, będącego częścią Transylwanii.

12. Festiwal Miast Partnerskich - Maramures - People and Places
miejsce: Galeria PPP, Rynek 27
BiletyWstęp wolny

Klubokawiarnia Aquarium

Galerie Alicja Jakimów: mural urodzinowy

. Klubokawiarnia Aquarium zaprasza: Alicja Jakimów: mural urodzinowy

Murale kredowe w Aquarium.

Alicja Jakimów: mural urodzinowy
BiletyWstęp wolny
Klubokawiarnia Aquarium

Galeria PPP

Galerie Kochajmy naszych artystów

. Galeria PPP zaprasza: Kochajmy naszych artystów

 

Kochajmy naszych artystów
BiletyWstęp wolny
Galeria PPP

Galeria Tadeo-Art

Galerie Galeria Tadeo-Art

Galeria Tadeo-Art, fot. z archiwum galerii

W wybraną niedzielę każdego miesiąca Galeria Tadeo-Art organizuje dzień otwarty. Jest to szczególna okazja do odwiedzenia galerii. W dniu drzwi otwartych obowiązują specjalne, promocyjne ceny na zakup obrazów. 

Galeria Tadeo-Art
Galeria Tadeo-Art, fot. z archiwum galerii. Galeria Tadeo-Art zaprasza: Galeria Tadeo-Art
BiletyWstęp wolny
Galeria Tadeo-Art

Muzeum Miejskie w Żywcu

Galerie U sąsiadów: Wystawa malarstwa współczesnego

Wystawa poplenerowa pleneru Raj na Połomiu oraz wystawa Widoki z Syros.

 

Na wystawie prezentowane są prace artystów takich artystów, jak: Andrzej Kacperek, Małgorzata Kacperek, Paweł Kotowicz, Adam Marczukiewicz, Stanisław Chomiczewski, Tomasz Klimczyk, Halina Nowicka, Halina Tymusz, Monika Krzakiewicz, Katarzyna Zawierucha, Anna Jagodowa, Kaja Solecka, Anita Benisch-Juda, Andrzej Borowski.

Wystawa pod patronatem honorowym rektora Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie prof. Stanisław Tabisz oraz Fundacji Muzeum Wojciecha Weissa.

U sąsiadów: Wystawa malarstwa współczesnego

BiletyWstęp wolny
Muzeum Miejskie w Żywcu


Do góry

Kalendarium

Czerwiec 2016

Kontakt

Pełna Kultura
pl. Ratuszowy 6, pok. 232, 233
43-300 Bielsko-Biała
tel. 334971748
fax 334971716
email

Wersja mobilna

Aplikacja dla urządzeń
z systemem Android
opracowana przez Grupę 2Geeks

 

Galerie

Serwis internetowy Pełna Kultura używa cookies (ciasteczek). Więcej informacji Zamknij