Teatr - Pełna Kultura Bielsko-Biała

Teatr Polski

Teatr Proszę, zrób mi dziecko

Kilkanaście lat w repertuarze. O ludziach dla ludzi.
Proszę zrób mi dziecko. Teatr Polski zaprasza: Proszę, zrób mi dziecko

Od ja do my.
To niesamowite, kiedy baba dostanie chęć na dziecko, złapie pierwszego lepszego faceta, który jej się nawinie. Obcesowa propozycja: proszę, zrób mi dziecko, złożona nieznajomemu przez kobietę, brzmi jak realizacja najśmielszych marzeń radykalnych feministek o świecie, w którym mężczyzna - w odwecie za lata męskiej dominacji - jest zredukowany wyłącznie do roli reproduktora, niezbędnego - jak dotąd - w procesie podtrzymania gatunku. Brzmi jak wezwanie do realizacji tego najważniejszego biologicznego popędu lub zamówienie swego rodzaju usługi, dzięki której kobieta będzie mogła zaspokoić instynkt macierzyński. Brzmi jak odrzucenie tego wszystkiego, co wokół owych naturalnych instynktów zbudowała ludzka kultura: miłości, nawet w jej wymiarze czysto erotycznym, obudowujących jej realizację obyczajów, takich jak małżeństwo, tudzież instytucji, takich jak rodzina. Biologia. Kiedy jednak propozycję taką składa Grube Szkło (czyli osoba poznająca świat przez okulary jak denka od butelek, prawie ślepa, telefonistka Maria Vrchlicka), pijanemu mężczyźnie (Antoni Błaha, kasjer dworcowy, któremu noga nie chce się zginać w kolanie), zaczynamy podejrzewać, że mamy do czynienia z próbą dowartościowania się. Próbą obrzydliwą, bo środkiem do jej realizacji ma być trzeci człowiek - dziecko, upragnione nie samo dla siebie, ale właśnie jako przedmiot, jeden z atrybutów powodzenia życiowego, takich jak majątek czy stanowisko. Nie powiodło się w życiu, więc zróbmy dziecko, żeby mieć cos swojego - zdaje się przekonywać Błahe Maria, która zaprojektowała to tak, jak inni budowę domu lub zakup samochodu - z zimnym racjonalizmem, z dbałością o szczegóły, aby wszystko było zgodnie z planem, a efekt godny pozazdroszczenia: chłopak, waga 4 kilogramy, długość 65 centymetrów, i na olimpiadzie wygra konkurs skoków narciarskich. Motywacja skrajnie egoistyczna. A że materiał genetyczny nienajlepszy, patrzymy z uśmiechem politowania, a nawet z rodzajem pogardy na usiłowania tych życiowych niedorajdów... Miłość. W trakcie kolejnych prób między tymi ludźmi wykluwa się uczucie. Cos niezwykłego... Uczucie prawdziwe, głębokie, może dlatego że powstawało "od końca" - z reguły przecież miłość poprzedza prokreację, taki przynajmniej jest wzorzec naszej kultury. Przez odwrócenie tradycyjnej kolejności Stieber uzyskuje efekt niezwykły: w sposób niesłychanie sugestywny odsłania prawdę, że w każdym z nas drzemie zdolność do miłości prawdziwej. l prawdę drugą, może w szczególny sposób adresowaną do Polaków, których kultura, w odróżnieniu od czeskiej, bardzo chętnie zapomina, że człowiek jest psychofizyczną jednością, duszo-ciałem, i jego biologiczne popędy to fundament uczuć, są z nimi nierozerwalne. Lubimy w Polsce nie pamiętać o tej właściwości ludzkiej natury, pruderyjnie zafałszowując myślenie o sobie samych. Uczmy się więc od Czechów.
Janusz Legoń
reż. i scen. Karol Suszka
premiera: 4 grudnia 1999 r.

Proszę, zrób mi dziecko

Bilety30 i 20 zł
Teatr Polski

Teatr Co widział kamerdyner?

Co widział kamerdyner?, foto. Lidia Polok

Jak psychoanalityk zatrudnia sekretarkę? Oczywiście przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną. Ale robi to we właściwy sobie sposób: poleca kandydatce, by... się rozebrała. Tak zaczyna się niezwykła farsa, na którą jako reżyser zaprasza Andrzej Zaorski — legendarna postać kabaretu i telewizji.A to dopiero początek!Autor sztuki, Joe Orton (1933-1967) uważany jest za prekursora rodzaju humoru, który dzisiaj przypisujemy grupie Monty Pythona. Krótka, ale obfita w sukcesy, przerwana przez śmierć burzliwa kariera Ortona mocno zapisała się w pamięci Brytyjczyków. Szokował, oburzał i niezwykle śmieszył widzów swoimi czarnymi komediami, aż doczekał się swego rodzaju pomnika. Otóż słowem ortonizm określa się czasem dzieła lub sytuacje o podobnym stężeniu okropności, cynizmu i humoru. Sztuka Co widział kamerdyner? była ostatnim dziełem Ortona i miała premierę już po jego śmierci (1969). Trudno nie uznać za ortonizm faktu, że poprzedziła ją rok wcześniej również pośmiertna premiera sztuki telewizyjnej Gry pogrzebowe – m.in. ona przyczyniła się do zniesienia tradycyjnej brytyjskiej cenzury teatralnej. Farsa Co widział kamerdyner? rozgrywa się w domu wariatów, gdzie najbardziej szalony jest kierownik. Przebieranki, zbiegi okoliczności, niezwykłe przypadki, czworo drzwi i szalone tempo. Gwarancja dobrej zabawy!
reż. Andrzej Zaorski
premiera: 4 stycznia, 2014 r.

Co widział kamerdyner?

Bilety60, 50, 40 zł
Teatr Polski

Teatr Zorba

Rzecz o radości życia mimo wszystko. O witalności. O człowieku obdarzonym szczególną mądrością (podszytą dozą cynizmu), który łapczywie z życia korzysta, a żeby poradzić sobie z problemami – tańczy.
Zorba, fot. Radosław Kaźmierczak

Powieść Nikosa Kazantzakisa (1946 r., pol. wyd. 1971 r.) zyskała światową sławę dzięki legendarnemu filmowi z 1964 r.w reżyserii Michaela Cacoyannisa ze wspaniałą rolą Anthony'ego Quinna. Film wyróżniono trzema Oscarami, a tytułowa melodia, skomponowana przez Mikisa Theodorakisa na motywach greckich utworów ludowych, do dziś należy do najpopularniejszych utworów muzyki filmowej.

Musical autorstwa Josepha Steina (libretto), Freda Ebba (teksty piosenek) i Johna Kandera (muzyka) trafił na Broadway w gorącym 1968 roku. I mimo uszczypliwych uwag krytyków, twierdzących, że to temat zbyt ciężki na scenę, odniósł spektakularny sukces (ponad 300 przedstawień, nagroda Tony za scenografię i nominacje w siedmiu innych kategoriach; autorzy tekstów piosenek, kostiumów i scenografii zdobyli prestiżową Drama Desk Award). Jeszcze większy sukces odniosła inscenizacja z 1983 roku, gdzie wystąpili m.in. Anthony Quinn i Lilla Kedrova (przed laty laureatka Oskara za rolę Hortensji w filmowej wersji Greka Zorby).

reż. Witold Mazurkiewicz
scenografia: Grzegorz Policiński
kostiumy: Izabela Wądołowska
choreografia: Jakub Lewandowski
kierownik muzyczny: Krzysztof Maciejowski
przygotowanie muzyczne: Jan Wierzbica
przygotowanie chóru: Danuta Bogus-Sandecka 

wyk. Tomasz Lorek, Grażyna Bułk/Krystyna Pryszczyk, Marta Gzowska-Sawicka, Rafał Sawicki, Grzegorz Sikora, Adam Myrczek, Sławomir Miska, Jadwiga Grygierczyk, Barbara Guzińska, Kazimierz Czapla, Maria Suprun, Anisa Raik, Piotr Gajos, Przemysław Bollin/Michał Czaderna Jerzy Waligóra, Wioleta Malchar/Agnieszka Rose

tancerze i chór:Katarzyna Zielonka, Natalia Dinges, Olga Korcz, Anna Kasprzak, Paweł Zaufal, Karol Pruciak, Mateusz Wojtasiński

premiera: marzec 2014 r.

Zorba
Zorba
Zorba, fot. Radosław Kaźmierczak. Teatr Polski zaprasza: Zorba

Bilety70, 60, 50 zł
Teatr Polski

Teatr Ifigenia

Ifigenia, fot. z archiwum Teatru Polskiego. Teatr Polski zaprasza: Ifigenia

Grecka flota wojenna oczekuje w beockim porcie Aulida na sprzyjającą pogodę, by wyruszyć pod Troję. Ale bogini Artemida, obrażona przez wodza wyprawy Agamemnona wstrzymuje wiatr i uniemożliwia rozpoczęcie ekspedycji. Bezczynność grozi buntem w szeregach żołnierzy. Wódz, pod wpływem przepowiedni kapłana Kalchasa, aby przebłagać boginię, decyduje się złożyć w ofierze najstarszą z córek – Ifigenię... Podejmująca ten mit tragedia Eurypidesa Ifigenia w Aulidzie, napisana między 408 a 406 rokiem p.n.e., wolna jest wojowniczego zapału. Mitologicznych bohaterów przedstawia jako zwykłych ludzi, postawionych wobec najtrudniejszych egzystencjalnych wyborów.
Ten dawny tekst brzmi dzisiaj zadziwiająco aktualnie.
reż. Paweł Wodziński
kostiumy: Agnieszka Skawrczyńska
wyk. Piotr Gajos, Tomasz Lorek, Anna Guzik, Daria Polasik, Sławomir Miska, Kuba Abrahamowicz
premiera: maj 2014 r.

Ifigenia

Bilety30, 20 zł
Teatr Polski

Teatr Kogut w rosole

Kogut w rosole, fotos z archiwum Teatru Polskiego w Bielsku-Białej

Czy topić smutki, kompleksy i kłopoty w kuflach piwa? To może brzmi niewychowawczo, ale znamy przypadek, kiedy panowie, narzekający w pubie na życiowe niepowodzenia, wpadli na skuteczny pomysł biznesowy. Postanowili założyć grupę męskich striptizerów. Nadali jej gwarantującą sukces nazwę: Dzikie buhaje. Oczywiście, realizacja pomysłu napotka na wiele przeszkód i trudności, ale równocześnie otworzy przed bohaterami nową szansę. Inspirowana filmem Goło i wesoło komedia słoweńskiego autora Samuela Jokica budzi salwy śmiechu, zwłaszcza w żeńskiej części widowni teatralnej. Jednak Jokic dotyka w niej egzystencjalnych problemów, przed którymi może stanąć każdy z nas. Przedstawienie reżyseruje Marek Gierszał, absolwent Wydziału Aktorskiego krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej i reżyserii filmowej na Uniwersytecie w Hamburgu. Reżyser od wielu lat realizuje swoje projekty artystyczne w Niemczech, m.in. Wesele u drobnomieszczan Bertolta Brechta, Trzy siostry Antoniego Czechowa. Pozostaje aktywny reżysersko również w kraju reżyserował w Krakowie – w Teatrze im. Słowackiego i na Scenie STU, w Teatrze Rozrywki w Chorzowie i w Teatrze Polskim w Szczecinie.

scenariusz i reżyseria: Marek Gierszał
scenografia: Hanna Sibilski
układy tanecznie i sekwencje walki: Grzegorz Suski
asystent choreografa: Katarzyna Zielonka
wyk. Tomasz Lorek, Jerzy Dziedzic, Kazimierz Czapla, Grzegorz Sikora, Mateusz Wojtasiński, Michał Zgiet, Adam Myrczek
premiera: 4 stycznia 2015 r.

14 czerwca zakończenie sezonu!!!

Kogut w rosole
Kogut w rosole, fotos z archiwum Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Teatr Polski zaprasza: Kogut w rosole

Bilety60, 50, 40 zł
Teatr Polski

Teatr Lalka

Lalka fot. Paweł Sowa. Teatr Polski zaprasza: Lalka

Podstawowym założeniem reżyserki jest odciążenie Lalki od wpisanych w nią szkolnych odczytań. Owiany złą sławą konflikt między romantyzmem a pozytywizmem nie jest już w stanie rozpalić dzisiejszej publiczności, w odczuciu reżyserki można jednak pokazać, że ciekawe konflikty, zderzenia i odbicia tkwią dziś w Lalce gdzie indziej: w emocjach bohaterów, w niemożliwej miłości, w zaskakującej aktualności stosunków ekonomicznych opisywanych przez Prusa, w ironicznym spojrzeniu na polską mentalność oraz w wyrazistej klasowości świata, dziś rozumianej inaczej, ale przecież obowiązującej.
Aneta Groszyńska uważa, że Lalki nie trzeba dziś uwspółcześniać, bowiem bohaterowie sprzed stu lat, ich konflikty, ambicje, uniesienia, problemy pozostają jak najbardziej aktualne.
Aneta Groszyńska jest absolwentką Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Studiuje reżyserię na Akademii Teatralnej w Warszawie. Uczestniczka wielu warsztatów i staży, m. in. w Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richard w Pontederze. Asystentka Iwana Wyrypajewa przy spektaklu Taniec Delhi w Teatrze Narodowym w Warszawie.

adaptacja: Artur Pałyga, reżyseria: Aneta Groszyńska
wyk. Stanisław Wokulski - Kazimierz Czapla, Ignacy Rzecki - Jadwiga Grygierczyk, Izabela Łęcka - Oriana Soika, na scenie także: Adam Myrczek, Maria Suprun, Jerzy Dziedzic, Barbara Guzińska, Grzegorz Sikora, Rafał Sawicki, Marta Sawicka, Tomasz Lorek, Piotr Gajos, Daria Polasik, Sławomir Miska
premiera: 17 kwietnia 2015 r.

Lalka

Bilety60, 50, 40 zł
Teatr Polski

Teatr Sześć wcieleń Jana Piszczyka

Jubileuszowa premiera w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej - dokładnie 125 lat po pierwszej premierze w teatrze w Bielsku.
Sześć wcieleń Jana Piszczyka, fot. Paweł Sowa

- Piszczyk to taka nasza polska wesz, która jest tak dziwnie skonstruowana, że odnajdujemy ją w jakimś sensie w sobie. Sześć wcieleń Jana Piszczyka będzie więc opowiadać o nas wszystkich, bo wszyscy na różnych etapach życia doznajemy rozmaitych klęsk, po których wydaje się nam, że życie się skończyło. A jednak ponosimy się i idziemy do przodu – to jest trochę gorzkie, a trochę piękne - tak o swoim najnowszym mówi Wojciech Kościelniak, specjalista od przetwarzania wielkich powieści na musicale. Jako reżysera w sposób szczególny interesuje go polski typ bohatera, będącego postacią wielowymiarową, niejednoznaczną, często jednocześnie tragiczną i komiczną, pozytywną i negatywną, ofiarą, ale w pewnych sytuacjach także oprawcą. Dlatego po zrealizowaniu takich tekstów, jak Chłopi, Lalka czy Kariera Nikodema Dyzmy wziął na warsztat powieść Jerzego Stefana Stawińskiego Sześć wcieleń Jana Piszczyka, doceniając opisaną w tej opowieści niesłychaną zdolność człowieka do wielokrotnej reinkarnacji w ciągu życia, do ciągłego powstawania z martwych, do działania pomimo piętrzących się przeciwności losu.
reż. Wojciech Kościelniak
premiera: 30 września, godz. 19.00

 

Sześć wcieleń Jana Piszczyka
Sześć wcieleń Jana Piszczyka, grafika przygotowana przez Teatr Polski w Bielsku-Białej. Teatr Polski zaprasza: Sześć wcieleń Jana Piszczyka

Bilety70, 60 i 50 zł
Teatr Polski

Teatr Nocami i dniami będę tęsknić za tobą

Nocami i dniami będę tęsknić za tobą, fot. y archiwum Teatru Polskiego. Teatr Polski zaprasza: Nocami i dniami będę tęsknić za tobą

Bohaterowie kurczowo szukają jakichś punktów odniesienia, trwałych wartości – innych dla każdego z nich – ale ten głód w żadnym wypadku nie zostaje zaspokojony. Poszukiwania kończą się przetwarzaniem kolejnych klisz, nieudolną próbą ich odtworzenia.

W bielskiej realizacji klisze potraktowane zostaną dosłownie. Spektakl składać się będzie z szeregu znanych obrazów, tych, które tkwią w prawie każdej wyobraźni, choć może niekoniecznie wiemy, skąd się tam wzięły i jaki jest ich znaczeniowy kontekst.

spektakl na motywach powieści Marii Dąbrowskiej
reż. Julia Mark
adaptacja i współpraca reżyserska: Zuzanna Bućko i Szymon Bogacz
scenografia i kostiumy: Justyna Elminowska
wyk. Jagoda Krzywicka, Sławomir Miska, Piotr Gajos, Grzegorz Margas, Oriana Soika, Michał Czaderna, Barbara Guzińska, Jerzy Dziedzic, Jadwiga Grygierczyk, Adam Myrczek, Grzegorz Sikora, Maria Suprun, Kazimierz Czapla, Tomasz Lorek, Zofia Schwinke, Daria Polasik-Bułka i Marta Gzowska-Sawicka.

premiera: 5 grudnia, godz. 19.00

 

Nocami i dniami będę tęsknić za tobą

Bilety60, 50, 40 zł
Teatr Polski

Teatr Tajemnice teatru: Podejrzany/podejrzana

Warsztaty z aktorem/aktorką Teatru Polskiego.
Anna Guzik-Tylka i Maria Dyczek, fot. archiwum teatru. Teatr Polski zaprasza: Tajemnice teatru: Podejrzany/podejrzana

Czy zastanawialiście się kiedyś czym tak naprawdę jest teatr i na czym polega jego magia? Co to jest praca aktora nad sobą i aktorski warsztat? Czy każdy może zostać aktorem? Na te i wiele innych pytań dotyczących teatru odpowiedzi udzieli wam aktor, z którym być może poznacie prawdziwą tajemnicę teatru.
reżyseria: Anna Guzik-Tylka
występuje: Anna Guzik-Tylka oraz zaproszeni goście

 

Tajemnice teatru: Podejrzany/podejrzana

Bilety30 i 20 zł
Teatr Polski

Teatr Boeing, Boeing

Boeing, Boeing; fot. Krzysztof Grabowski, archiwum Teatru Polskiego

Dzięki precyzyjnemu opanowaniu rozkładu lotów główny bohater, Maks, może korzystać ze wszelkich zalet poligamii, jednocześnie sprytnie unikając jej wad. Jego kochanki-narzeczone są stewardessami pochodzącymi z trzech różnych krajów i pracującymi w trzech różnych liniach lotniczych. Jednak nieoczekiwana zmiana rozkładu lotów psuje cały misternie utkany harmonogram życia Maksa. Aby wybrnąć z sytuacji, musi dokonywać iście karkołomnych wyczynów.

Boeing, Boeing to jedna z najczęściej wystawianych komedii na świecie, ciesząca się wielkim powodzeniem także na polskich scenach.Sztuka Marca Camolettiego powraca po latach na afisz Teatru Polskiego. W 1974 r. pod tytułem Latające narzeczone reżyserował ją ówczesny dyrektor Alojzy Nowak – teraz znalazła się na reżyserskim warsztacie obecnego dyrektora bielskiej sceny – Witolda Mazurkiewicza.

reżyseria: Witold Mazurkiewicz
autor: Marc Camoletti
przekład: Bartosz Wierzbięta
scenografia: Katarzyna Załęcka
występują: Oriana Soika, Anita Jańcia, Agnieszka Rose, Wiktoria Węgrzyn, Rafał Sawicki, Mateusz Wojtasiński

Boeing, Boeing
Boeing, Boeing; fot. Krzysztof Grabowski, archiwum Teatru Polskiego. Teatr Polski zaprasza: Boeing, Boeing

Bilety60, 50, 40 zł
Teatr Polski

Teatr Przetańczyć całą noc. Spacer po Broadwayu

Największe musicalowe przeboje w wykonaniu aktorów TP
fot. Dorota Koperska. Teatr Polski zaprasza: Przetańczyć całą noc. Spacer po Broadwayu

reżyseria: Witold Mazurkiewicz
asystent reżysera: Tomasz Lorek
aranże muzyczne: Krzysztof Maciejowski
wykonawcy: Tomasz Lorek, Rafał Sawicki, Adam Myrczek, Sabina Karwala, Wiktoria Węgrzyn, Agnieszka Rose, Marta Sawicka

Przetańczyć całą noc. Spacer po Broadwayu

Bilety40 i 30 zł
Teatr Polski

Teatr Hamlet

spektakl Teatru im. A. Mickiewicza w Częstochowie
fot. Piotr Dłubak. Teatr Polski zaprasza: Hamlet

Nie ma jednego Hamleta! (...) Jeżeli ktoś powie, że Jego Hamlet jest niezmienny i statyczny, albo, gorzej, jedyny prawdziwy, to można złożyć mu jedynie wyrazy współczucia (Henryk Zbierski (w:) William Shakespeare, Wiedza Powszechna, Warszawa 1988).
Teatr Polski w Bielsku-Białej zaprasza na misternie utkaną przez Szekspira opowieść o księciu duńskim, który mierzy się ze światem, buntuje i zmaga z własnym szaleństwem, a swój ból wyśpiewuje w sześciu songach - monologach. A robi to w sposób niezwykły, bo Hamlet Macieja Półtoraka jest wielowymiarowy, niejednoznaczny i magnetyczny. Andre Ochodlo stworzył sceniczną opowieść o wstydzie, miłości niemożliwej  i... podświadomości, która jest motorem wszystkich ludzkich działań.

Spolszczył: Jerzy Sito
Opracowanie tekstu, reżyseria, scenografia: Andre Hübner-Ochodlo
Muzyka: Adam Żuchowski
Kostiumy: Aleksandra Sosnowska-Krywult
Współpraca scenograficzna: Stanisław Kulczyk
Przygotowanie wokalne pieśni Ofelii: Marzena Lamch-Łoniewska

Obsada:
Hamlet – Maciej Półtorak,
Gertruda – Teresa Dzielska/Agata Ochota-Hutyra,
Klaudiusz, Duch ojca Hamleta – Adam Hutyra,
Poloniusz – Piotr Machalica / Antoni Rot,
Ofelia – Martyna Kowalik (gościnnie), Laertes – Daniel Misiewicz (gościnnie), Ozryk, Rosenkrantz – Waldemar Cudzik,
Duchowny, Guildenstern – Bartosz Kopeć,
Horacy – Adam Machalica (gościnnie, AT, Warszawa),
Grabarz – Michał Kula 

tekst - Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie

Hamlet

Bilety60, 50 i 40
Teatr Polski

Teatr Czesuaf: Niebezpieczne związki

90. Bielska Scena Kabaretowa.
kabaret Czesuaf, fot z archiwum Piotra Skuchy

Kabaret z Poznania będzie gwiazdą 90. wieczoru BSK 23 lutego o godz. 19.00 w Teatrze Polskim. W pierwszej części wystąpią kabaret TON oraz goście specjalni, będą też niespodzianki. Gospodarz sceny - Piotr Skucha.

więcej: www.bielskascenakabaretowa.pl

bilety on-line (www.teatr.bielsko.biala.pl) oraz w kasie Teatru Polskiego, rezerwacja: 338293160

Czesuaf: Niebezpieczne związki
kabaret TON, fot z archiwum Piotra Skuchy. Teatr Polski zaprasza: Czesuaf: Niebezpieczne związki

Bilety65, 55, 35 zł
Teatr Polski

Teatr Wirtualny Teatr Polski

. Teatr Polski zaprasza: Wirtualny Teatr Polski

Filmowa, wirtualna opowieść o teatrze dostępna dla wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć teatralne życie od kuchni i poznać wszystkich pracujących tam artystów. Wywiady, próby, scenografie, charakteryzacje, kostiumy i wiele więcej odkryjesz w filmie interaktywnym na www.wirtualnyteatrpolski.pl

 

Wirtualny Teatr Polski
BiletyWstęp wolny
Teatr Polski

Teatr Lalek Banialuka

Teatr Calineczka

Najlepsze przedstawienie roku 2011 dla dzieci.
. Teatr Lalek Banialuka zaprasza: Calineczka

Calineczka Marty Guśniowskiej to niezwykle atrakcyjne wizualnie widowisko muzyczne opowiadające przygody dziewczynki o niewielkich rozmiarach, lecz wielkim sercu. Baśniowy świat wypełniają olbrzymie, wielobarwne formy, które na oczach widzów przekształcą się w: kwiat, żabę, pająka i inne postaci z opowieści Andersena. Melodyjne piosenki, wartka akcja i sympatyczna bohaterka gwarantują dobrą zabawę dla całej rodziny.
reż. Witold Mazurkiewicz

Calineczka

Bilety22, 16, 14 zł
Teatr Lalek Banialuka

Teatr Jaś i Małgosia

. Teatr Lalek Banialuka zaprasza: Jaś i Małgosia

Żartobliwy spektakl adresowany szczególnie do najmłodszych dzieci. Ciepły klimat spektaklu buduje nie tylko swoista i pełna uroku opowieść Jana Brzechwy, ale też specjalna oprawa plastyczna przedstawienia – kolorowe, miękkie i przytulne poduchy, przyjazne dekoracje, słodka – piernikowa chałupka i bliskie dziecięcej wyobraźni lalki.
reż. Lech Chojnacki

Jaś i Małgosia

Bilety22, 16, 14 zł
Teatr Lalek Banialuka

Teatr Kopciuszek

. Teatr Lalek Banialuka zaprasza: Kopciuszek

Przed widzami Banialuki otwiera się cudowny, baśniowy świat, w którym dobro i piękno zwycięża, a najskrytsze, wyśnione marzenia zawsze się spełniają. Inscenizacja sztuki Liliany Bardijewskiej łączy w sobie klasyczny urok nieśmiertelnej baśni ze współczesnymi akcentami.
reż. Ewa Piotrowska

Kopciuszek

Bilety22, 16, 14 zł
Teatr Lalek Banialuka

Teatr Balladyna

Balladyna. Teatr Lalek Banialuka zaprasza: Balladyna

Pomysłowe przeniesienie świata z klasyki polskiej literatury do świata teatru plastycznego. Oryginalne kostiumy i lalki, ciekawa interpretacja romantycznego dramatu Juliusza Słowackiego i niezwykła uroda kreowanych obrazów. Postać Balladyny – kobiety bezwzględnie dążącej do realizacji własnych celów przywołuje pytanie o zagubioną moralność czasów współczesnych.
reż. Petr Nosálek

Balladyna

Bilety30, 26, 20 zł
Teatr Lalek Banialuka

Teatr Księga dżungli

Księga dżungli, fot Paweł Sowa

Uwspółcześniona przez Roksanę Jędrzejewką-Wróbel ponadczasowa opowieść o odwadze, przyjaźni i pokonywaniu własnych słabości, z interesującą scenografią – tytułowa dżungla wykreowana jest przy pomocy olbrzymich form, lalek, masek i nietuzinkowych kostiumów. Przedstawienie dla widzów od 7 roku życia.

reż. Ewa Piotrowska
scen. Julia Skuratova
muz. Wojciech Błażejczyk
premiera: 20 września, godz. 16.00

Księga dżungli
Księga dżungli, plakat przygotowany przez Banialukę. Teatr Lalek Banialuka zaprasza: Księga dżungli

Bilety22, 16, 15 zł
Teatr Lalek Banialuka

Teatr Chłopiec z gwiazd

Chłopiec z gwiazd, projekt Larisy Mikiny-Probodyak. Teatr Lalek Banialuka zaprasza: Chłopiec z gwiazd

Adaptacja sztuki Oscara Wilde’a. Młody chłopiec, skupiony na własnej urodzie i niezwykłym pochodzeniu, porzuca rodziców i idzie w świat. Za sprawą złego czarodzieja na krótką chwilę staje się idolem. Jednak szybko okazuje się, że zdobyty poklask ma wysoką cenę, a sława jest krótkotrwała. Straciwszy wszystko, chłopiec wyrusza na poszukiwania matki, by odzyskać jej miłość.

adaptacja i reżyseria Oleg Żugżda
przekład Marianna Lis, Lucyna Kozień
scenografia Larisa Mikina-Probodyak
muzyka Bogdan Szczepański

premiera: 28 lutego, godz. 16.00

Chłopiec z gwiazd

Bilety22, 16, 15 zł
Teatr Lalek Banialuka

Dom Kultury w Hałcnowie

Teatr O Klimczoku i Klementynie

O Klimczoku i Klementynie, fot z archiwum Domu Kultury w Olszówce. Dom Kultury w Hałcnowie zaprasza: O Klimczoku i Klementynie

Teatr Seniora pod wodzą reżyserki Krystyny Pryszczyk przygotował przedstawienie wg legendy O Klimczoku i Klementynie. Premiera spektaklu odbyła się 24 listopada w Domu Kultury w Olszówce.

Sześcioosobowy Teatr Seniora spotykał się na próbach w Domu Kultury w Olszówce w ramach projektu Przez aktywność do radości mimo sędziwości. ASOS 2014-2020 Rządowy Program na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020. Nad realizacją projektu czuwały - Towarzystwo Psychoprofilaktyczne oraz Towarzystwo Przyjaciół Bielska-Białej i Podbeskidzia.

- Jacek Proszyk na prośbę seniorów wyszukał autentyczne historie Bielska-Białej i tak powstało 200-stronicowe dzieło. Juliusz Wątroba wybrał fragment o nielegalnej miłości zbójnika Klimczoka do Klementyny Sułkowskiej z czego powstał materiał do przedstawienia - informowała Marzena Kłapcia z Towarzystwa Psychoprofilaktycznego.

Grupa solistów spotykała się w Domu Kultury w Hałcnowie pod opieką Agnieszki Dylik. W tej grupie najstarszy uczestnik ma 93 lata.

O Klimczoku i Klementynie

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury w Hałcnowie

Dom Kultury Włókniarzy

Teatr Dwie Dorotki

Spektakl dla dzieci w wieku przedszkolnym w wykonaniu Teatru Art Re z Krakowa.

Dwie Dorotki

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury Włókniarzy

Bielskie Centrum Kultury Dom Muzyki

Teatr Grzegorz Halama

Grzegorz Halama, fot. z archiwum organizatora występu. Bielskie Centrum Kultury Dom Muzyki zaprasza: Grzegorz Halama

Nazywany jest Ojcem Chrzestnym polskiego stand-up’u. Jako pierwszy w Polsce używał nazwy stand-up. Jest autorem pierwszych w Polsce warsztatów stand-up oraz imprezy stand-up współorganizowanej wraz z telewizją Comedy Central.

Nowy program Grzegorza Halamy to tzw. Czysty Stand-up - czyli pozbawiony wulgaryzmów, skupiający się raczej na bystrych obserwacjach życia codziennego, podanych szczerze i dowcipnie. Grzegorz Halama, mając wypracowany przez lata własny styl, z charakterystycznym dla siebie poczuciem humoru opowiada o tematach uniwersalnych: odchudzanie; sposoby upiększania się kobiet, sposoby prawienia komplementów kobietom, wiedzy jaką czerpiemy z bajek na temat życia i relacji kobieta-mężczyzna, o poszukiwaniu szczęścia, jak i o kredycie we frankach szwajcarskich, którego Grzegorz rzeczywiście jest posiadaczem.

Grzegorz Halama

Bilety60 zł
Bielskie Centrum Kultury Dom Muzyki

Dom Kultury w Olszówce

Teatr Dziecięcy Teatr Ptak: Jaś i Małgosia

Premiera przedstawienia w ramach 25-lecia Dziecięcego Teatru Ptak.
reż. Krystyna Popławska.

Dziecięcy Teatr Ptak: Jaś i Małgosia

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury w Olszówce

Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz

Teatr Niespodzianie: Lizystrata

Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz, fot. Paweł Sowa. Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz zaprasza: Niespodzianie: Lizystrata

Przedstawienie Lizystrata w wykonaniu grupy Niespodzianie. Piękna historia o miłości i poświęceniu dla zachowania pokoju na świecie.
reż. Renata Morawska

Niespodzianie: Lizystrata

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz

Teatr Studio Dono: Baśń o szczęściu

Studio Dono, fot. z archiwum Domu Kultury im. Wiktorii Kubisz. Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz zaprasza: Studio Dono: Baśń o szczęściu

Występ Studia Dono z Krakowa z przedstawieniem dla dzieci Baśń o szczęściu. Alegoryczna opowieść o dwóch rycerzach poszukujących Czterolistnej Koniczyny, która ma przynieść nieograniczone szczęście swojemu znalazcy. Wyruszają razem do Zaklętego Lasu, ale tylko jeden z nich może ją odnaleźć.

Studio Dono: Baśń o szczęściu

BiletyWstęp wolny
Dom Kultury im. Wiktorii Kubisz

Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach

Teatr U sąsiadów: 3 x tak/Rudnicki

Karnawałowy Ogródek Teatralny
fot. z archiwum organizatorów. Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach zaprasza: U sąsiadów: 3 x tak/Rudnicki

Monodram 3 x tak/Rudnicki w wykonaniu Wojciecha Kowalskiego będzie można zobaczyć 6 lutego o godz. 18.00 w Miejskim Domu Kultury w Czechowicach-Dziedzicach

U sąsiadów: 3 x tak/Rudnicki

Biletyustala organizator
Miejski Dom Kultury w Czechowicach-Dziedzicach

Centrum Sztuki Kontrast

Teatr Kabaret TON: program emocjonalny

Kabaret TON, fot. Rafał gacek, z archiwum kabaretu

Kolejny spektakl nowego bielskiego kabaretu, który zdrowo ożywia widzów i śmieszy coraz bardziej. Występują: Sabina Głuch, Gabriela Jaskuła, Olga Łasak, Błażej Olma, Piotr Skucha i Juliusz Wątroba.
bilety: 30 zł, rezerwacja www.facebook.com/kabaretTON
więcej www.kabaretton.pl

Kabaret TON: program emocjonalny
Kabaret TON, fot. Artur Jarczok, z archiwum kabaretu. Centrum Sztuki Kontrast zaprasza: Kabaret TON: program emocjonalny

Bilety30 zł
Centrum Sztuki Kontrast


Do góry

Kalendarium

Luty 2016

Kontakt

Pełna Kultura
pl. Ratuszowy 6, pok. 232, 233
43-300 Bielsko-Biała
tel. 334971748
fax 334971716
email

Wersja mobilna

Aplikacja dla urządzeń
z systemem Android
opracowana przez Grupę 2Geeks

 

Teatr

Serwis internetowy Pełna Kultura używa cookies (ciasteczek). Więcej informacji Zamknij